Kawan-kawan

Carian

Rabu, 19 Disember 2012

Sekitar MAHA & HPPNK 2012: Rumah Negeri @ State Pavilions.

Dari Laman perikanan, kami terus berjalan ke Rumah Negeri @ State Pavilions. Di sini merupakan pameran berupa rumah setiap negeri di Malaysia ini. Antara yang terdapat di setiap rumah negeri ialah pameran dan jualan yang mempromosikan barangan dan sebagainya  terutamanya dalam sektor pertanian, sektor perikanan dan sektor ternakan yang terdapat di negeri tersebut.
-->
Yang di belakang tu ialah Rumah Terengganu. Mari kita mulakan perjalanan. Antara yang terdapat di Rumah Terengganu di MAHA & HPPNK 2012 ini ialah demo menenun songket dan mencanting batik. Ha, menarik kan?
-->
.
.
.
.
.
.

Antara lain rumah negeri yang kami sempat singgah ialah Rumah Kedah, Rumah Kelantan,Rumah Melaka, Rumah Pahang, Rumah Perak,Rumah Perlis, Rumah Selangor dan Rumah Johor. Di Rumah Johor ada Demo belajar teknik asas zapin. meriah sungguh di situ.
-->
.
.
.
.
.
.
.
.
Demo tarian zapin
.
Pejabat Perikanan Negeri Johor
.
Pejabat Perikanan Negeri Johor
.
.

Kami juga sempat singgah ke Rumah MOA (Kementerian Pertanian Dan Industri Asas Tani) jumpa pula kawan yang sedang bertugas di sini. "...Hai Remy Bahari." Sempat kami mengisi borang kaji selidik dan kepuasan pelanggan erkenaan MAHA & HPPNK 2012 ini.
-->


.

Sekian sahaja kami di Rumah Negeri @ State Pavilion ini. Seterusnya kami akan ke dewan pameran pula. Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Carian

Custom Search

Komen Blogger

Recent Comments Widget