Kawan-kawan

Carian

Khamis, 13 September 2012

Jalan ke Legoland Malaysia.




LEGOLAND Malaysia merupakan salah satu fenomena taman rekreasi di tanah air kita. Lebih-lebih lagi lokasinya terletak di Negeri Johor. 15hb September 2012 merupakan perasmian taman Legoland ini yang terletak di Nusajaya, Johor. Mungkin ramai orang yang luar dari Johor Bahru kurang biasa/familiar dengan Nusajaya, Johor ini. Maklumlah, boleh dikatakan tempat baru buka. Mesti akan timbut persoalan seperti Macam mana nak ke Legoland? Peta ke Legoland? Jauh ke Legoland tu? Arah Legoland dari arah utara, Selatan,Timur? Kod GPS ke Legoland Malaysia? dan macam-macam lagilah. Baiklah, kami akan menerangkan 3 laluan yang akan menuju ke Taman Legoland ini sama ada anda dari Utara Malaysia, Selatan Malaysia atau Singapura..


JALAN 1

Dari utara, melalui Kuala Lumpur / hubungan Tuas. Dari utara selatan Highway, ambil pintu keluar arah 253 untuk Tuas / Nusajaya / Pontian / Tanjung Pelepas (pintu keluar ini selepas exit Kulaijaya / Kota Tinggi). seterusnya, anda akan memasuki plaza toll Lima Kedai (anda perlu bayaran menggunakan kad elektronik, kalau tiada kad elektronik, boleh beli di situ.) dan meneruskan sehingga anda bertemu Pulai Interchange. Meneruskan terus sehingga anda tahu pintu keluar (312) ke Nusajaya dan ambil pintu keluar menunjukkan jalan ke Kota Iskandar. Anda akan jumpa laluan bulatan (round about) ambil jalan terus / pukul 12. Anda akan kelihatan Anjung/Mydin Nusajaya di sebelah kanan anda. Seterusnya anda perlu susur naik ke laluan kiri anda (jangan terlepas, kalau tidak kena pusing jauh) Selepas anda susur kiri, ianya merupakan laluan bulatan 5 jalan. Anda dikehendaki melihat papan tanda. Lorong pertama akan ke pusat bandaraya, lorong kedua anda akan ke nusajaya/legoland. Anda kena susur lorong kedua itu. Maka sampailah anda ke kawasan Legoland sebelah kiri anda yang terletak sebelum Kota Iskandar.


JALAN 2

Dari Johor Bahru melalui Lebuh Raya Pantai. Jika anda mula dari bandar Johor Bahru, ambil Coastal Highway baru ( Selepas melalui Danga Bay) kepada Nusajaya / Kota Iskandar dari sebelah Taman Perling. Terus sehingga anda melalui Taman Perling, Bukit Indah/Skudai, Horizon Hill, Gelang Patah/Pontian.  Dari sini, anda akan Nampak Papan tanda Legoland. Jalan terus, anda akan Nampak Legoland di sebelah kiri anda.


JALAN 3

Dari Singapura melalui hubungan kedua Tuas. Teruskan sehingga anda tahu Gelang Patah simpang dan ambil pintu keluar 312 ke Nusajaya yang akan memimpin anda ke Legoland and Kota Iskandar.


ALTERNATIF

Sekiranya anda tidak jumpa, sila tanya orang di sekitar Nusajaya atau di sini ialah GPS koordinat-koordinat untuk Legoland

GPS Co-ordinates: 1º 26' 14" N 103º 37' 2" E


Sumber:  http://www.legoland.com.my/Plan/Directions/

Bagi maklumat tiket atau sebagainya berkenaan Legoland, sila layari http://www.legoland.com.myMaklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Carian

Custom Search

Komen Blogger

Recent Comments Widget