Kawan-kawan

Carian

Rabu, 20 Jun 2012

Fradoo ABC Special, Seksyen 2. Shah Alam. Selangor

Minggu lepas, Khamis (14 Jun 2012) masa perjalanan pulang balik ke Alor Setar, kedah. Ketika itu waktu petang, mata rasa ngantuk sikit masa memandu, jalan di lebuhraya elite pun agak banyak kenderaan. Hmmm... rehat jap lah. nampak exit Batu 3, Shah Alam aku pun keluar dari lebuhraya. Kereta aku pandu ke arah Seksyen 2, Shah Alam. Tujuannya nak cari ABC ( Air Batu Campur) di situ.

Seingat aku, aku cuma dua kali makan ABC di sini. Itu pun kawan-kawan aku yang bawa semasa aku datang ke sini semasa zaman belajar dahulu. Bila orang lain bawa, kita pun tak teringat apa nama tempatnya. Cuma yang ingat hanyalah di Seksyen 2. 

Sampai sahaja di Medan Selera Seksyen 2 ini, aku tengok banyak gerai yang menjual ABC, ...."lupalah yang mana satu kedainya". aku menghubungi rakan aku yang pernah belajar di sini dahulu untuk menanyakan kedai yang mana satu. jawapannya ..."semua kedai sedap dan sama sahaja". Hmm...aku pun mengambil pendekatan  pusing seluruh kawasan medan selera tu untuk membuat pilihan. Dalam banyak-banyak gerai, ada satu gerai ini tak putus-putus orang order (pesan) ABC nya. Rasanya gerai ini kot. Fradoo ABC Special.

Aku pun pesan 2 ABC Special bungkus. Memang tujuan aku nak bungkus sambil makan dalam kereta semasa perjalanan pulang ke Alor Setar. Makan punya makan, memang ABC ini lah yang aku makan waktu ketika dahulu (Sekitar 8 tahun lepas). 

Serba ringkas isi/ramuan ABC special Fradoo yang aku dapat kesan ini ialah untuk ramuannya cincau, barli, longan, dan bebola sagu. Untuk pemanisnya ialah sirap choclate, campuran sirap dan susu cair. dan akhir sekali hiasannya kacang tanah, sebiji anggur dan sebatang biskut coklat roll dan untuk special ada icecream. Rasanya... ada rasa tersendiri. Lain dari rasa ABC Special larkin bomba dan ABC Special Kampung Melayu di Johor Bahru. Di bawah ini adalah gambar ABC Special Fradoo. Shah Alam ini. Lupa pulak. harga memang memuaskan. Untuk ABC Special ini cuma RM 3.00.

FRADO's ABC Special
Dalam perjalanan, kami pun makan sikit-sikit. baru sampai Sungai Buluh, ABC yang dibeli pun habis di makan. sekurang-kurangnya misi mencari ABC Seksyen 2 terlaksana.Sekian...Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Carian

Custom Search

Komen Blogger

Recent Comments Widget