Kawan-kawan

Carian

Isnin, 26 Mac 2012

Pancing di Tali Air bendang sawah padi Kg Teluk Bagan, Alor Setar.Kedah.

Kali ini nak cerita pasal memancing di tali air bendang pulak. sebenarnya ni baru kali pertama aku memancing ikan di tali air bendang sawah padi. Lokasinya Kg Teluk Bagan, Alor Setar. Kedah. Ikan apa yang kami dapat? Hmm.... ikan Ketutu (atau dikenali sebagai ikan Hantu/ikan Ubi) 2 ekor, ikan Puyu 4 ekor, ikan Temekong 5 ekor dan 1 ekor anak ikan Haruan. Jom kita tengok gambar di bawah.

Cubaan memancing
Tekun 
Hasilnya Ikan Ketutu
Hasilnya Ikan Puyu
Akhir kata, ini lah kali pertama aku pancing di tali air bendang sawah padi menggunakan joran untuk pancing laut. memang tak sesuai. kena pakai batang joran yang panjang macam mak kami guna tu. Lepas ni kalau pergi kedai peralatan memancing, kenalah cari rod joran yang sesuai untuk pancing sungai. Sekian.


 
Maklumbalas anda dialu-alukan pada ruangan komen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...